Schietsportaccommodatie

10-meter/12-meter banen
12 meter baan 3Algemeen
De schietsportaccommodatie van schietsportvereniging ‘t Veen beschikt over 10 schietbanen van 12-meter voor het schieten met klein kaliber wapens. 5 banen hiervan zijn ingericht voor uitsluitend geknield en/of liggend (lucht)geweer schieten. Op de overige 5 banen kunnen alle KNSA gereglementeerde disciplines verschoten worden bedoeld voor 10-meter of 12-meter banen waaronder “Luchtpistool” en “Klein kaliber pistool (KKP-meesterkaart)”.

Luchtschutters
Schutters met een voorliefde voor luchtgeweren kunnnen in onze schietsportaccommodatie ook oefenen op de 12-meter baan liggend/-knielend. De nog beschikbare ruimte binnen het gebouw zal in de toekomst worden gebruikt voor het realiseren van een 10 -tal lucht banen, mede om ook de jeugd de mogelijkheid te bieden de schietsport te beoefenen.

25-meter banen
BaaGKG01Algemeen
In onze schietsportaccommodatie bevinden zich in totaal 7 banen van 25-meter, die naast klein kaliber ook geschikt zijn voor het schieten met groot-kaliber vuurwapens in alle KNSA gereglementeerde (dynamische) disciplines inclusief groot kaliber geweren.

Militair pistool
Bij SV ‘t Veen vindt u een zeer gedreven groep militair-pistool schutters die maandelijks op vastgezette tijden de volledige 25-meter baan tot hun beschikking hebben. U vindt ze terug in de hoogste regionen van de officiële wedstrijdklasseringen in Nederland en Duitsland.

Persluchtwapens
Liefhebbers van persluchtwapens kunnen eveneens hun hart ophalen op de 25-meter baan. Door het gebruik van een zandwal als kogelvanger is er geen restrictie aan de gebruikte gasdruk in het wapen.

100-meter tot 300-meter banen
300meterbaanLeden van schietsportvereniging ‘t Veen met groot kaliber wapens en/of zij die gewoon hun klein kaliber wapen ook eens op grotere afstand willen uitproberen, kunnen via de vereniging oefenen op de 300-meter KNSA buitenbaan van het “Schietsportcentrum Emmen”. Op deze prachtig gelegen baan kan zowel op 100-meter als op een afstand van 300-meter worden geschoten, zelfs onder bijzonder ongunstige weersomstandigheden. Deze baan is vanaf het clubgebouw van SV ‘t Veen in een kwartiertje te bereiken.

Historische wapens (zwartkruit)
Zwartkruit-1Revolvers/pistolen
SV. t Veen heeft een enthausiaste groep schuters die in het bezit zijn van (vrije) historische (zwartkruit) wapens. Op onze 25-meter baan kunnen alle KNSA gereglementeerde disciplines tot 25 meter worden verschoten.

Geweren
VulpesVulpes

In nauwe samenwerking met “Schietcentrum Vulpes Vulpes” te Nieuwe Pekela is met hun gelijkgestemde historische wapen liefhebbers in 2016 een aparte groep “Historische wapens” opgericht.

Zwartkruit-2

Zij oefenen in groepsverband te Nieuwe Pekela op een speciaal hiervoor ingerichte landelijk gelegen schitterende 100-meter buitenbaan. Deze baan is voor schutters van schietsportvereniging ‘t Veen binnen een kwartiertje te bereiken.

Kantoor veiligheidsfunctionaris/baaancommandant (VF/BC)
Baancom01Veiligheid voor alles, op de 25-meter baan bevindt zich het kantoor van de veiligheidsfunctionaris/baancommandant (VF/BC). Deze heeft vrij zicht op de 25-meter baan en houdt via een monitor de 10-meter en 12-meter banen nauwlettend in het oog.

Kantine
Cafe de merelDe schietsportaccommodatie beschikt over een gezellige kantine. Mocht u bellen met de vereniging dan bent u niet verkeert verbonden als er wordt opgenomen met “café de Merel”.

WapenkamerIn de kantine is tevens een wapenkamer ingericht voor het veilig opbergen van de eigen wapens en munitie.  De sportschutter dient zelf voor een deugdelijk slot te zorgen.