Introductiecursus

Schietsportvereniging ‘t Veen organiseert introductiecursussen voor aspirant leden in alle disciplines. Indien er een introductiecursus gepland is en u bent inmiddels in het bezit van een verklaring omtrent het gedrag (VOG), dan wordt U benaderd om mee te doen. Hou er wel rekening mee dat de aanvraag voor een VOG  afhankelijk van de gemeente 2-3 weken in beslag kan nemen.
Let op: deelname aan een introductiecursus kan pas plaatsvinden als je VOG binnen is, lever die na ontvangst dus zo snel mogelijk in op de schietvereniging.

Individuele begeleiding is ook mogelijk.

Deelname aan een introductiecursus is verplicht om zelfstandig te mogen schieten op de baan. Bij voldoende deelname kan een nieuwe cursus starten in de volgende maanden:

• Januari
  • April
  • Augustus
  • November

De exacte datum wordt bepaald in overleg met de deelnemers.
De introductiecursus wordt gegeven door KNSA opgeleide en gecertificeerde trainers binnen onze vereniging. Hij bestaat uit in totaal vier dagdelen, waarbij de veiligheid en de verschillende schietsportdisciplines aan bod komen. Ook maakt u kennis met het wel en wee binnen de vereniging. De beginselen van de schietsport worden U bijgebracht en U raakt bekend met de verenigingswapens.

Voor schutters, afkomstig van een andere vereniging of  schutters in het bezit van een verlof tot het voorhanden hebben van een sportwapen kan de instructeur in overleg met de bestuurs-vertegenwoordiger een een aangepast programma opstellen. Dit is ook het geval indien U opnieuw toetreedt tot de schietsport en al meerdere jaren niet meer aan schietoefeningen hebt deelgenomen.