Meesterkaart klein kaliber

Sportpistool 22lr-1

Betreft revolver en pistool (meerschotswapens) geschikt voor .22LR (5.6 mm) randvuurmunitie. De toegestane richtmiddelen zijn keep/korrel. Het wapen moet passen in een rechthoekige doos met inwendige afmetingen van 300 x 150 x 50 mm. Het maximale (ongeladen) gewicht is 1400 gram en de minimum trekkerdruk is 1000 gram. Er worden maximaal 5 patronen geladen.

Meesterkaart klein kaliber

De kaart waar op geschoten wordt is de internationale wedstrijdschijf voor pistool met ringen van 10 tot 1 (Meesterkaart klein kaliber). De diameter van de 10-ring is 50 mm en die van de 1-ring 500 mm. De diameter van de zwarte roos is 200 mm.

De schiethouding is vrijstaand en het wapen wordt met 1 hand vastgehouden. De afstand tot de schijf is 25 meter.

De schietdiscipline (KNSA Meesterscherpschutter of Meesterkaart klein kaliber) bestaat uit 10 proefschoten en 40 wedstrijdschoten. Een wedstrijd bestaat uit 2 keer 5 proefschoten en 8 keer 5 wedstrijdschoten. Elke serie duurt maximaal 6 minuten.

COVID: Schietsportvereniging 't Veen is weer volledig geopend . De Covid maatregelen handen wassen, 1.5m afstand houden, mondkapje gelden standaard. Daarnaast is een QR code, negatieve testuitslag afgelopen 24 uur of volledig inentingsbewijs verplicht. Kom niet naar de vereniging als je geen ervan hebt.