Openingstijden/speciale disciplines

Gastschutter

De reguliere openingstijden zijn:

• Dinsdag en donderdag van 20:00 tot 23:00 (banen open tot 22:00)
  • Zondag van 10:00 tot 13:00 (banen open tot 12:00)

Tijdens de regulier openingstijden kan er individueel met alle toegestane wapens op de 12- en 25 meter-banen worden geschoten.

Een gastschutter van een andere vereniging, in het bezit van een verlof, kan één baan huren voor de openingsuren tijdens één dag, kosten € 5,–.

Naast de reguliere openingstijden zijn er aparte schietavonden voor het schieten van speciale disciplines:

• Eerste woensdag van de maand vanaf 20:00 training : Militair pistool. Militair pistool is een discipline waarbij de drie schutters de baan op gaan om op verschillende afstanden en houdingen te schieten, deze discipline is dan ook niet geschikt om op een reguliere schietavond te beoefenen. Deze trainingsavond wordt uitsluitend bij voldoende deelname gehouden, aanmelden kan via deze website;
  • Tweede woensdag van de maand vanaf 20:00 Zwartkruit schieten. Op deze avond is de 25 meter-baan beschikbaar voor onze zwartkruitschutters. Er komen veel kruitdampen aan te pas en daarmee is dit niet geschikt voor het beoefenen op een reguliere schietavond;
  • De derde woensdag van de maand vanaf 20:00 is gereserveerd voor het beoefenen van de discipline Service-Pistol groot-/klein kaliber.  Bij deze dynamische discipline wordt vrijelijk over de 25-meter baan gelopen en in hoog tempo geschoten op verschillende doelen.